Waarom kiezen voor De Koningsspil?

De keuze voor een school is erg belangrijk. Uw kind brengt er immers een belangrijk deel van zijn of haar jeugd door. Kom daarom gerust eens langs voor een kennismaking. Dan kunnen wij bespreken wat voor u belangrijk is. Hier hebben we alvast een paar voordelen van de Koningsspil op een rijtje gezet:
  • Het is een fijne school met een goede sfeer! Er is wederzijds respect voor en samenwerking tussen leerlingen, ouders en leerkrachten.
  • Onze leerlingen krijgen eigentijds onderwijs. We dagen kinderen uit en leren ze samenwerken. We maken gebruik van verschillende ICT middelen zoals chromebooks, laptops en digiborden.
  • We zijn gehuisvest in een nieuw, modern en licht gebouw, waar we de ruimte hebben voor verschillende leervormen. Denk bijvoorbeeld aan onderzoekend leren in kleinere groepen.
  • Naast de belangrijke kennisvakken bieden we uitdagende activiteiten aan waarbij de brede talentontwikkeling centraal staat.
  • We bieden gymles in alle groepen door een vakleerkracht gym.
  • We stimuleren de creatieve ontwikkeling, onder andere geeft een muziekdocent in alle groepen muziekles.
  • Heb je ons science klaslokaal al gezien? Hier leren we over natuur, techniek en wetenschap!
  • We kweken zelf groenten en planten in onze schooltuin. Lekker en gezond!
  • Leerlingen denken mee over wat en hoe ze willen leren. Ze worden hierbij ondersteund door de leerkrachten.
  • Ons team bestaat uit een gezonde mix van ervaren en startende leerkrachten met vernieuwende visie op onderwijs.
  • Wij communiceren transparant en open en werken samen met ouder(s)/verzorger(s) aan de ontwikkeling van hun kind(eren).
  • We leven milieubewust en duurzaam.

Ouders aan het woord

"Op de Koningsspil staat het kind centraal."

"Er wordt alles gedaan om te zorgen dat het kind de juiste begeleiding en onderwijs krijgt. Kinderen worden positief gestimuleerd." - Bregit